zondag 25 april 2021

Laat het gras maar groeien


Hallo iedereen,

Hi everyone,

Een nachtmerrie voor sommigen
voor anderen pure ontspanning ...
Ik hoor meer bij de laatsten,
sinds ik een tuin heb, 
geniet ik er hoe langer hoe meer van
om in de tuin bezig te zijn ...

A nightmare for some
for others pure enjoyment ...
I belong to the latter
since I have a garden
I enjoy it more and more
and I don't mind doing some work in it ...


er is ook een oproep om je gazon minder te maaien
omdat dit beter zou zijn voor de diversiteit van je tuin
zo geef je een schuilplaats voor insecten
die dan weer vogels naar je tuin lokken, ...
en als het gras langer staat,
gaat het ook minder verdorren in de zomer

there is also a call to mown less instead of more
it's  better for your garden (more insects = more birds)
and if the grass is longer,
it's more resistent against heat and drought ...

wel, ik heb dit jaar m'n gras helemaal nog niet gemaaid,
met als gevolg dat het op sommige plekken zo hoog staat,
dat je zelfs de kauwen of houtduiven bijna niet meer ziet zitten LOL
we zullen wel zien ...
voorlopig blijft het nog ff allemaal staan
puur natuur ... en bij jullie ?

Well, I haven't touched my grass mower this year
and as a result you can hardly see the pigeons and jackdaws
when they are searching food in the gras :)
oh well, for now I'll leave it like it is
and maybe I will finally have some flowers in my grass
what are you going to do?


Ik heb alle onderdelen uit wit papier gestanst, 
zo kon ik elk onderdeel 
in de gewenste kleur blenden met inkt
de grasmaaier is gemaakt met een mal van Cottagecutz
nog wat gras, bloemen, een hekje en wolken
en voilĂ  een leuke mannenkaart
- of gewoon voor iedereen die van tuinieren houdt -

I die cut every piece from white cardstock
so I could blend all parts 
in the right color ...
the lawn mower is from Cottagecutz
I just needed to add the grass, flowers,
fence and clouds ...
doesn't this make a fabulous card
for someone who loves gardening ?!!

Groetjes

Inge

3 opmerkingen:

Laurespage zei

Je hebt alvast al een mooie grasmachine gemaakt voor je tuintje... om in de mood te komen. Je kaartje is weer prachtig werkje. Fijne zondag.
Laurette

Inge zei

Bedankt Laurette !

Enny zei

Oh, heel mooi kaartje, maar ik laat mijn gras voorlopig ook staan, puur natuur! Groetjes, Enny