zaterdag 31 oktober 2020

Happy Halloween !


Happy Halloween !

Tja, wat doe je als een vriendin 
- die net zo gek is van Halloween als jij -
 verjaart in oktober ??
...
dan maak je toch gewoon 
een Halloween verjaardagskaart !

What do you do when a friend
- who loves Halloween as much as you do -
has her birthday in October ??
...
You make a Halloween birthday card !

Toen ik de Tim Holtz mal: Arthur de uil 
bij de groothandel in pre- order zag staan
wist ik gewoon die moét ik hebben
en voilà al direkt gebruikt 
(soms duurt het wel een jaar - of langer - 
voor ik de tijd heb om een mal of stempel 
eindelijk eens te gebruiken, klinkt dat bekend ? LOL)

When I saw this Tim  Holtz die: Arthur the owl
as a pre-order on the whole site webshop
I knew I just hàd to have him
and here he is, I even used him almost immediatly
(sometimes it takes a year or even longer
before I get around to use a die or stamp
sound familiar? LOL)


Ik heb eerst m'n achtergrond geblend
met Distress inkt, en dan heb ik de kale takken
van Penny Black gestempeld ...
nog wat onleesbare tekst er op gezet ...
de maan is van Altenew
dit is een layered stempel ...

First I blended my background
with Distress ik and then I stamped the branches
from Penny Black and a bit of text on my card
The moon is a layered stamp from Altenew ...

En toen was het tijd voor Arthur ...
de wenkbrauwen en de pupils heb ik uit zwart cardstock gestanst
de rest heb ik allemaal uit aquarel papier gestanst
en dan heb ik elk stukje met Distress inkt geblend
- zo kan ik elk stukje de juiste kleur geven
én is alles toch net iets anders, ook al heb ik
dezelfde kleuren gebruikt - 
ik denk dat ik alle kleuren bruin heb gebruikt
en zelfs wat grijs, de borstveren heb ik bewust
met 2 kleuren purper gekleurd,
't is ten slotte Halloween hè

And then it was time for Arthur ...
the eyebrows and pupils I die cut from Black cardstock
all the other parts were die cut out of watercolor paper
I blended each part with Distress ink ...
I think I used all brown colors
and even some grey ...
I also used 2 colors purple
after all ... it is Halloween right ?!!


De ogen mochten goed afsteken
en zijn ook bij een echte uil geel, 
dus heb ik Mustard Seed en Spiced Marmelade gebruikt ...
en dan was het tijd om alles op te bouwen
nog ff enkele waterdruppels gespritst ...
en Arthur was klaar !

The eyes of an owl are very distinct 
so I used Mustard Seed and Spiced Marmelade ...
and then it was time to assemble him
at the end I spritst a couple of water droplets on hi
and Arthur was finished !

Nu moest ik nog enkel zien waar de tak kwam
en heb ik nog een spinnenweb
- ja, dat mag, alleen de maker er van mag er niet bij !! -
gestempeld en met witte embossing poeder bewerkt
Ten slotte Arthur op de tak
en nog een tekst stempel er bij
(die tekst bestaat zo niet, 
dus moest ik 2 MFT stempels combineren)
en m'n kaart was af ...
Ik heb me met deze kaart goed geamuseerd
en ben er eigenlijk wel trots op
En de jarige was er ook heel blij mee !
Missie geslaagd ...


Now I just had to see where I needed to attach the branch
and then I stamped and heat embossed the spiderweb
- yes this is allowed, just not the maker of it ! -
and then I attached Arthur on the branch
a text stamp ( a combination of 2 MFT stamps)
and my card was finished ...
I had lots of fun making it
and frankly I'm proud of it
and the birthday girl
was very happy with it ...
Mission accomplished !

en wat vinden jullie er van?

What do you think ?

Groetjes

Inge

5 opmerkingen:

Monique zei

Dit heb je prachtig gedaan!

Ellen zei

Supermooie kaart Inge!
Groetjes Ellen

martina's kaartjes zei

je kaart spat van het scherm af ! superknap is ie geworden !
grtjs,martina

Inge zei

Bedankt dames,
ik vind hem eerlijk gezegd ook wel geslaagd en heb me reuze geamuseerd met hem te maken !
groetjes
Inge

Mieke zei

Whaaaw, prachtig!