woensdag 29 april 2020

Hoeraaaaa Lente



Dag bloggers,

Hi bloggers,

Jaja, we roepen wel hoera, maar de tijden zijn zeer raar...
Al heb ik er geen moeite mee, met in mijn kot te blijven.
Heerlijk veel tijd om nieuwe dingen te maken, om aan jullie te laten zien.

yes it's spring, but these are strange times ...
even so, I don't have any trouble staying at home
now I have so much time to make something new
that I can show you ...

Ik ben nog eens aan het werk gegaan 
met mijn House Mouse Stempels...
Ik heb er nog velen op hout en die maken ze nu niet meer... 
Het is te zeggen, ze maken ze nog wel, maar dan in Clear of Cling
maar niet meer alle tekeningen zijn verkrijgbaar
en ze gaan ook snel op pensioen,
dus zie je iets leuks? 
dan is het kwestie van er snel bij te zijn ...
En eerlijk gezegd... de nieuwe stempelen even goed af. 
Ze zijn zelfs gemakkelijker op te bergen.

I went to work with my House Mouse stamps ...
I still have many that are wood mounted, 
but they don't make these anymore
... yes ofcourse you can still buy House Mouse stamps,
but the new ones are clear or cling mounted ...
but not all designs are still available
and they are also quickly retired
making room for new ones
So if you see something you like
you'ld better be quick and buy them
and honestly ... the new ones are just as nice
and easier to store ...


Uit de basiskaart die niet gewoon in twee gevouwen is, 
maar wel zodat er een strookje opzij uitsteekt (+/- 1 a 1,5 cm), 
Vooraan heb ik een geschulpte ronde uitgestanst.
Daarna  uit de gele designkaart die erbovenop is gekleefd 
(deze heeft glinsterende stippen), 
stanste ik een zelfde ronde uit die 1 maatje groter is ( beiden dies van Crealies ).
In de basis kaart kleefde ik een groen design papier.

For my basecare I folded my paper not in half,
but the front is a bit shorter then the back,
so there is a 1/2" sticking out
Out of the front of my card I die cut a scalloped circle
and on top I attached a yellow dotted paper,
also with a scalloped circle that is a bit bigger
(both dies are from Crealies)
On the inside I glued a green paper

Ik heb de afbeelding ingekleurd 
met mijn Museum potloden van Caran D'Ache.
Daarna heb ik het uitgestanst met de grootste ronde 
(die ik ook gebruikte voor het gele papier) 
en kleefde ik het muisje op de binnenkaart, 
net onder de open cirkel
zodat het door de open circle te zien is.

I colored my image with Caran D'Ache
Museum watercolor pencils.
I die cut it with the same scalloped circle
as the one I used on the yellow paper
and I attached my image 
on the inside of the card,
showing through the open circle from the front.


Met een cadeaukaart stans (van Crealies) stanste ik, 
in de strook die wat langer is, een gleufje, 
zodat de voorkant van de kaart erin vast kan gezet worden.
In het tabje maakte ik een rondje met de crop-a-dile. 
Een groen koortje erdoor en tenslotte een zelfgemaakte tag 
met een tekst erop hieraan bevestigd.
De tag zette ik vast met een 3D tape...
Tekst " Daar is de lente weer" is uit een tekstvel van Marianne Designs.

I used the giftcard die from Crealies,
to make the notch to close my card
I made a hole with my crop-a-dile
and I added a green bow,
tying the tag with it
the text is from a Marianne Design stampset.

Geniet er van...

Enjoy ...

Patrice

1 opmerking:

Ria zei

Helemaal mijn ding😘