donderdag 6 juni 2019

Workshop Travel - Journal - Planner Teaser


Hallo iedereen,

Hi everyone,

Zoals beloofd hier een kleine "teaser" voor de nieuwe workshop 
die ik aan het ontwerpen ben ...
een mini album 
in de vorm van een Travel Journal Planner ...
die kan je meenemen op reis, 
of er een foto album van maken 
van een reis die je gemaakt hebt, ...
een citytrip, ...
een weekend weg, ...
of gewoon om iemand die op reis gaat te verrassen, ...

As promised here a little "teaser" for the new workshop I'm designing
A mini album Travel Journal Planner ...
something you can take with you 
when you go on vacation,
or why not turn it in a mini photo album
from a city trip, ...
a weekend away with family or friends, ...
or just to surprise someone who is going on vacation, ...

Wel ff dit, het is niet de bedoeling dat je leert hoe je een planner
moet opstaren, indelen, ... enz.
maar wel hoe je zelf een kaftje kan maken met karton,
boekbinderslinnen, ringen, een sluiting, ... enz
en dat kan je dan zelf aanpassen
voor een mini album, reisjournal, planner, ... enz.

So we won't be going into detail how to start your own planner,
how to fill it in, etc.
but how you make a cover with chipboard,
bookbinders cloth, ringmechanism, a closure, ... etc.
How to use the dies for the pages,
but for the rest you can decide if you want to make
a mini album, travel journal, planner, ... etc.


Het kaftje is al af, de bladen nog niet ...
een prijs kan ik dus nog niet geven
- creativiteit heeft nu eenmaal tijd nodig -
maar wel de data waarop er ingeschreven kan worden:

wo 19 juni 
vr 21 juni
za 22 juni

Dit is een dag-workshop:
we gaan dus het kaft maken, 
met ringen en al,
de pockets en tabbladen, ...

het wordt een stevig werkje,
waarin er toch wel doorgewerkt moet worden

Wat wil dat zeggen:
iedereen kan meedoen
op voorwaarde dat je toch al een basiskennis hebt van het materiaal,
en je wel al bedreven bent 
in het snijden, kleven, ... en dat je dus vlot kan meewerken ...
dit is geen workshop voor beginners

het decoreren van de tabbladen en bladen is een werkje voor thuis,
kan je helemaal je eigen zin mee doen

ik ga mijn album zo veel mogelijk uitwerken,
met stansen, washitape, misschien nog wat stempels
(zover ben ik nog niet zoals jullie zien)
zodat jullie een idee hebben van wat je er van kan maken.
maar hoe het er uiteindelijk uit gaat zien ?
dat is jullie eigen keuze

Bij de workshop zit inbegrepen:
al het papier, karton, boekbinderslinnen, ringen,
holnieten, ... enz;
die je nodig hebt voor de kaft en de tabbladen
lunch en drank
werkbeschrijving met kleurenfoto's
...

Wat zit er niet inbegrepen:
lijm, Scor-tape, 
basismateriaal: mes, lat, pincet, scor-pal, ...enz.
alle stansvormen die ik ga gebruiken, 
extra decoratie, enz.
dit ook om de prijs te drukken,
extra dingen aankopen kan natuurlijk wel.

en zoals altijd: de workshops gaan enkel door indien er min. 2 personen zijn !

Zo, ik hoop dat jullie het leuk vinden
en dat er veel interesse  in is

groetjes

Inge

3 opmerkingen:

Nancy 's kaartenhuisje zei

Ik had eerst wel interesse maar ben beginner en sommige materialen nog nooit gebruikt ! Ook mijn budget is te klein jammer !

Inge zei

Hallo Nancy,

iedereen moet eens beginnen, en tijdens een workshop leer je materiaal gebruiken en zo kan je beslissen of het iets voor jou is of niet voor je iets aankoopt.

Maar idd. dit is toch wel veel werk en vraagt ook al wat handigheid, want het is wel de bedoeling dat je mini af is (uitgezonderd decoratie, foto's en teksten natuurlijk) en dat je met iets dat "af" is naar huis gaat.

Dus wie vlotjes kaarten kan maken, makkelijk kan snijden en kleven staat al veel verder dan iemand die dat nog nooit of amper gedaan heeft.

Tijdens de workshop wordt ook alles stap voor stap samen gedaan, maar als je bv. nog nooit papier gesneden hebt en ik moet uitleggen bij elk stukje hoe dat moet, dan gaat er te veel tijd verloren, ook voor de andere deelnemers en is het beter om eerst kaartjes te komen maken. Maar dat kan ik natuurlijk niet voor iemand anders beslissen hè.

Bijna alle workshops kunnen ook door beginnelingen gedaan worden, dus keus genoeg en altijd welkom.

Groetjes Inge

Nancy 's kaartenhuisje zei

Hallo Inge gelijk heb je wel dat je ergens moet beginnen
Maar door mijn licht autisme is soms wel moeilijk om te volgen maar ik wil natuurlijk bijleren en hoop dat ik
Kan volgen met de workshop.ik vind het erg jammer dat ik niet alle workshops kan meedoen vanwege mijn klein budget en dat je eigen materiaal moet meebrengen ik heb wel wat maar toch te weinig voor telkens mee te doen . Ik zou zoveel kunnen leren maar mijn budget laat het niet toe
Liefs nancy