zaterdag 11 juni 2022

Gefeliciteerd


Goeiemorgen iedereen,

Goodmorning everyone,

vandaag mijn tweede projectje voor DT 'In 't Woefke'. 
We blijven nog even aan de slag met onze alcohol inktjes. 
Nee, deze keer niets zoets... 
Ik ging voor het felle blauw. 

Today my 2nd project for this blog
We're working with alcohol inks
and this time no sweet colors
but bright blue

Door verschillende tinten door elkaar te druppelen 
krijg je altijd een ander effect. 
Het is erg moeilijk om met alcohol inktjes 
twee dezelfde kaarten te maken, 
zo blijft elke kaart uniek.

By adding different drops of blue
you get a special effect
you can never make the same card twice
so each is unique


Een kleine zoektocht naar de juiste inkt 
om te bedrukken op de alcohol achtergrond, 
leerde me, dat het goed ging met Staz On. 
Deze droogde goed op, 
maar kon je niet op 'blenden' jammer genoeg. 
In ieder geval, verschillende problemen op mijn pad 
om het kaartje te kunnen maken. 

I did a search for the right ink
so I could stamp on my alcohol background
and it worked well with Stazon
it dried up quite nicely
but you couldn't 'blend' something on the card

Ik besloot dan om de afdrukjes apart af te drukken 
en verhoogd op de kaart te plakken. 
Wat glossy 3D er over 
en het geheel krijgt een speciaal effect op deze manier.
Ook hier gebruikte ik net voor het opdrogen, 
wat Foil, om hier en daar 
wat gouden accentjes op de kaart te krijgen...

So I decided to stamp my images
on a separate piece of paper
and attach it with 3D foam
I use Glosse accent on top of my images
to give it a special finish
and just as last time
I used some foil on my background


Achtergrond : Alcohol inkt, bewerkt met Foil
Tekst : Artemio, maar Inge heeft vast nog wel 
een heleboel alternatieven die je hiervoor kan gebruiken
Cirkeltjes : My Favorite things
Sentiment en afdrukjes : Gummiapan, gekleurd met aquarel potloden 
en een laagje Glossy 3D er op

Wil je graag deze en andere alcohol kaartjes 
live bekijken / betasten ? 
Dat kan, breng dan een bezoekje aan de winkel 'In 't Woefke'. 
Je kan er dan ook meteen je voorraad inktjes aanvullen 
en de juiste stempels meenemen.

you can see this card and others
in the store and there you'll find lots of inks and stamps
to add to your collection

Ik dank jullie voor je bezoekje 
en ik zie jullie heel graag later terug 
voor een laatste projectje van deze maand.

Thanks for visiting
and I'll see you again later this month
with my 3th project.

Groetjes, Martina

x

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Schitterend gemaakt…ben er weg van!
Groetjes Ellen G

Enny zei

Dat heeft moeite gekost, maar het resultaat is prachtig ! Groetjes, Enny