vrijdag 9 maart 2018

Een notaboekje als geschenk...

 
Dag bezoeker, fijn dat je weer komt kijken.
Vandaag toon ik een opgepimpt notitieboekje.
 
Hi visitor, nice to see you here
Today I'm showing a pimped notebook.
 
Inge heeft vierkante en rechthoekige boekjes in de winkel,
die je blanco koopt en dan thuis kan oppimpen.
Ik nam het vierkante modelletje.
 
Inge has square and rectangle notebooks in her store,
you buy them blank and then decorate it to your liking
I took the square one for my project.
 
Met een alcoholstift met penseelpunt (dat is zo'n stift waar je bijna mee kan schilderen = er van allerlei merken tegenwoordig) heb ik de randen en de bindrug van het boekje gekleurd.
TIP! Je kan het ook met een acrylverfje of inkt en een blendingtool doen.
Vervolgens een designpapiertje gekozen en gemat op het voorkaft.
Dan ben ik aan mijn kaart begonnen...
 
I used an alcohol marker to color the spine and borders of my notebook
but you can just as easily use acryl paint or ink and a blendingtool.
Next I chose a dessin paper and attached it on the front cover.
Then I started on my card ...

Een witte vierkanten kaart, van papier, waar je met water op kan werken.
Met schilderstape een baan gemaakt, die ik met de blendingtool en Distress Oxide inkt heb ingekleurd. Even bespat met een minimister (verstuiver met water).
Wanneer het geheel goed droog was... de tape eraf gehaald en de stempel van Impression Obsession  (J19479) erop gestempeld... Zie dat de tekst op je gekleurde baan komt en de taart ernaast.
Let wel! We spreken hier over één stempel hoor.
 
A white square card, use paper you can add water too like watercolor paper.
I used some masking tape and attached it on my card, so I had a wide free border to work on:
I colored it with Distress Oxide inks and a blendingtool, then I added some water with my minimister.
When everything was dry, I removed the masking tape and stamped the Impression Obsession stamp.
I made sure my text came on the colored border, and the cake next to it
But remember, this is 1 stamp, not 2

 
Daarna ben ik met de Zig Clean Color Real Brush gaan inkleuren.
Met een penseel heb ik er een aquarel effect van gemaakt (= inkt wat uitverven).
Toen ik tevreden was over het resultaat heb ik het geheel
op een effen kaardstock kaartje gekleefd (bijpassend aan dessignpapier)
en gemat op het boekje.Je kan ook steeds een lint of koortje inplakken, als bladwijzer.
Dit moet dan gebeuren voor de vorige stap.
 
Next I colored my stamp with Zig Clean Color Real Brush Markers
I used a brush to create a watercolor look, when I was satisfied, I matted my card
on a piece of cardstock that matches the dessin paper and added it to my notebook.
If you want to use a ribbon or some twine as a bookmark,
you have to do this before you add everthing on the notebook.
 
Schrijf eventueel nog een mooie tekst op het eerste blad in het boekje
en verpak in een doorzichtig cadeaupapier...
iedereen mag jouw cadeau best bewonderen.
 
Adding a fitting text on the first page of the notebook
makes it even more special, wrap it in a transparant wrapping paper
after all, your gift is worth showing.
 
Tot volgende keer
 
Patrice

Geen opmerkingen: