donderdag 19 januari 2017

Eén stempel...4 andere kaarten...

 
Hallo Bloggers,
 
Hi Bloggers,
 
We kopen vaak een stempel, maken er enkele kaarten mee en daar ligt hij dan....
We moeten een andere stempel hebben! Ik wil vandaag tonen dat je
met die ene stempel anders heel wat mogelijkheden hebt.
 
We often buy stamps, make a card with it and then ... it just lies there ....
We need more stamps ! But today I want to show you,
you can use that 1 stamp more times and still make it different.
 
Omdat er al een tijdje spraken is van sneeuw, wou ik hier iets mee doen.
Maar weer een keer een sneeuwman of een rendiertje...
Nee... ik ging op zoek tussen mijn Penny Black reeks en kwam dit leuk egeltje tegen, een stempel die helemaal niks met winter of sneeuw te maken had. Hij zit in een set clear stamps: Wonderful Day.
 
 
And while they talk about snow the couple of days, I wanted to do something with it.
But another snowman or reindeer ... no ... I wanted something diffeent, so I looked at my Penny Black stamps and found this little cute hedgehog that has nothing to do with snow or winter.
This little cutie is part of a clear set called Wonderful Day.
 
Meteen kwam de gedachte bij me op..." Even kijken of het al sneeuwt"... en ben ik ermee aan het werk gegaan. De vier kaarten zijn met dus met één en hetzelfde stempeltje gedaan. Ook alle vier ingekleurd met aquarelpotloden.
 
But as soon as I saw it, I thought, does it snow already? And I went to work.
These next 4 cards are all made with the same stamp and colored with watercolor pencils.
 
 
 
Nummer één zie je hier... een gekleurde versie.
De dies die ik gebruikte zijn allemaal van MFT. Er zijn er zoveel leuke in!
Het tekstje is uit de In't Woefke reeks...
 
 
This is the first one, a colored version.
The dies that I used are from MFT, they are so fun to work with!
The text is from the In 't Woefke collection Dutch text stamps.
 
De sneeuw en vlokjes zijn met een sneeuwpen gedaan en je kan de sneeuw ook
met een Wink of Stella pen bewerken, dan krijgt hij een glittering.
 
The snow on the ground and the falling snow is made with a snowpen,
you can also add some Wink of Stella for a bit of glitter.
 
 
Nummer twee is een sepia versie. Enkel bruine tinten gebruikt dus...
 
 
Number two is a sepia one, all in brown colors...
 
 
Nummer drie deed ik met enkel grijze en zwarte potloden...
 
 
Number three is only done with grey and black ...
 
 
En tenslotte nummer vier kreeg een hele lichte en rozige tint...
 
 
And finally number four got a light pink wash ...
 
Ik hoop dat ik jullie kon inspireren om ook een keer met één stempel aan slag te gaan.
 
I hope this inspires you to take 1 stamp and make several cards with it.
 
Tot volgende keer.
 
Till next time
 
Patrice

2 opmerkingen:

Nancy zei

Hey Patrice,

Dat heb je super leuk gemaakt!
Fijn die verschillende opties...

Liefs,
Nancy

Enny zei

Prachtige kaartjes Patrice, ja, met 1 stempeltje kan je alle kanten uit ! Bedankt voor de inspiratie ! Groetjes, Enny