maandag 12 mei 2014

Flying by

 
Hoi bloggers,
Hi bloggers,
Hoe hard ik ook probeer, ik kan geen kaartje maken zonder een vlinder nu alles buiten terug volop begint te bloeien en zoemen.  Ik vind vlinders prachtig en geniet elke keer als ik er eentje zie.  Spijtig genoeg zie je ze nu veel minder dan vroeger. Als kind weet ik nog dat je in één bloembak soms wel 4 of 5 vlinders samen zag zitten.
Ik heb op mijn kaartje dan ook meer dan één vlinder gezet. Door vellum te gebruiken kan je enkele vlinders makkelijk op de achtergrond houden terwijl je er eentje laat uitspringen. Het is terug een chipboard vlinder die ik uitstanste met de movers and shapers van Tim Holtz. Hij is hier de laatste tijd al een paar keer voorbij gekomen in mijn werkjes maar ook deze keer gaf ik hem een andere behandeling om te laten zien hoe veelzijdig deze stans en chipboard zijn ;-)
 
No matter how hard I try, I just had to make another card showing a butterfly since everything is blooming  and buzzing outside. I love butterflies and enjoy every moment  I see one passing by.  Sadly you see less and less of them. I remember being a kid and seeing  4 or 5 butterflies sitting together .
So I decided to put more than one on my card this time. I used vellum to keep some of them in the background and focus on only one of them.  I know, again a Tim Holtz movers and shapers butterfly out of chipboard. I used it a lot lately but I gave it a different treatment just to show all the possibilities of the die and chipboard ;-)
Groetjes – Greetz
Veerle
Gebruikte materialen / Used materials
Cardstock
Scrappapier: Maja Design ~Vintage summer basics 1921
Pons van een vlinder - Butterfly punch
Tim holtz movers and shapers butterflies
Inkt – inks: Colorbox ~dusty plum
Ranger crackle glaze
 

2 opmerkingen:

Patrice zei

Mooi is deze weer geworden Veerle en ja, het is waar.. hier zie je er nog weinig. Maar volgende maand gaan wij naar Frankrijk en daar zie je er wel nog heel veel hoor...ik geniet daar altijd van en neem dan veel foto's.
Grtjs Patrice

Enny zei

Een heel mooie kaart Veerle ! Ja, ik hou ook van vlinders en heb veel bloemen en struiken in de tuin om ze aan te trekken. Hopelijk zijn er dit jaar meer, met die zachte winter. Groetjes Enny