vrijdag 31 januari 2014

Een winterse mini

Goede morgen allemaal.
Goodmorning everyone,
Inge had graag in januari "winterse"-werkjes van haar DT gezien. 
En dat is tot nu toe al heel goed gelukt, kijk maar naar de vorige blogposts. 
Iedereen heeft weer goed zijn best gedaan!
Inge wanted winter projects for January from her DT, and she got what she wanted, just look at the previous posts this month. Everyone did great!
 
Ik mag met mijn projectje de winter afsluiten, alhoewel ik het gevoel krijg dat de winter nog maar net gaat beginnen.
My project is the last of this theme, closing of winter, although I get the feeling winter is just beginning .
 
Het bedenken ervan heeft me meer tijd gekost dan het maken, het heeft me vele nachtelijke uurtjes gekost, bij wijze van spreken natuurlijk. LOL! 
Maar nu kan ik mijn "slee", met een beetje trots ook aan jullie laten zien.
It took longer to come up with this project than actually making it, it took my quit some nightly hours (by manner of speaking LOL)
But now I can show you all my sleigh, and I'm rather proud of it.
 
 
Ik ben met de slee begonnen, eerst heb ik uit cardstock een mal gesneden met de silhouette. 
ID #14596
Daarna heb ik de mal gebruikt om de slee uit chipboard te snijden. 
I started with the sleigh and cut it out of cardstock with the Silhouette cameo. ID #14596.
Then I used this as a die to cut the sleigh out of chipboard.
 
Toen deze in elkaar stond, heb ik ze met het mooie Maja Design papier bekleed.
When the sleigh was assembled I covered it with the beautiful Maja Design papers.
 
Mijn eerste gedacht was de slee met een doos en daar een album in. 
My first idea was a sleigh with a box with an album in it.
 
Dus het album gesneden, ID #50285. En ook dat weer helemaal beplakt.
So I cut the album, ID#50285 and I covered this also with the Maja Design papers.
 
Omdat de kaartjes, waar de foto's op kunnen, in de "zakjes" gemaakt uit kraft vielen, heb ik met een kleine pons rondjes gesneden. 
Because the cards, for the photo's, fell out of the "pockets" made from kraft, I punched little circles.
 
Die heb ik maar aan één kant vast gezet, zodat het rondje dat niet vast geplakt is over de "scalloped" rand blijft steken. 
Zo schuiven de foto-matten er niet verder in.
I secured them on 1 side, so that the cirecle that was not glued down, stays stuck on the scalloped border; this way the photo mats don't slide down in the pockets.
 
 De perfecte tekst. 
The perfect text.
 
 
En omdat ik de slee wilde overladen met "cadeautjes", ben ik nog een "explosionbox" beginnen maken.
And because I wanted to load the sleigh with gifts, I made an explosion box.
 
Veerle heeft er deze maand ook ééntje laten zien. (http://intwoefke.blogspot.be/2014/01/vlinders-in-de-buik.html)
Veerle also made one this month (http://intwoefke.blogspot.be/2014/01/vlinders-in-de-buik.html)
 
 
En omdat hij bij het geheel zou passen, maakte ik er ook een album van.
And just to have it all fit together, I made it into an album.
 
  
In het midden heb ik wat bloemen en ijskristallen gezet, en om een "pop-up" te verkrijgen als je de doos opent, heb ik wat bloemen op reepjes van transparant sheet gezet. Zo wiebelen ze mooi bij het afhalen van het deksel. 
In the center I put some flowers and ice Crystals, and to get a pop up effect when you open the box, I put the flowers on transparant sheets. This way they move gently when you take the lid off.
 
 
Toen ik de "box" in de slee wilde zetten, was het toch niet helemaal naar mijn zin. 
When I started to put the box in the sleigh, something wasn't quit right.
 
Dus ben ik naar mijn gezinsleden gestapt en gaan vragen wat zij ervan vonden. 
So I asked my family members what they thought.
 
Mijn man kwam met een super idee! "De box moet als koffer dienen."
My husband had a great idea! "The box should be the suitcase".
 
 
Nu kon ik weer mijn hartje ophalen en beginnen nadenken hoe ik de box kon vastzetten.
Now I had to figure out how to attach the box.
 
Ik heb een lange reep uit cardstock gesneden en dat als riem gebruikt. 
I cut a long strip of cardstock and used it as a belt.
 
Een magneetje onder het bloemetje, en twee magneten tegen de achterzijde van de slee.
A magnet under the flower, and 2 magnets against the backside of the sleigh.
 
Als je goed kijkt zie je ze zitten.
You can see it if you look closely.
 
In één zijde van de box zitten er ook, zo blijft alles stevig hangen.
They are also on one side of the box, so everything is solid.
 

Ik laat jullie nog een paar detail foto's zien.
Here are some more detailed photo's.







Met vragen mag je me altijd mailen.
If you have any questions, be free to mail me.
 
Ik hoop jullie op ideeën gebracht te hebben.
I hope this inspired you.
 
Heel veel liefs,
Lots of love,
 
Celia.


6 opmerkingen:

Veerle - A colored mind zei

De eerste mogelijkheid om met chipboard aan de slag te gaan: bekleden met papier ;-) Maar wauw, wat een "exploding" project! Heel mooi.

Karine zei

Wauwww, Celia... Een prachtig projektjes ... Heel heel knap !
Groetjes Karine

Patricia Van der Vloet zei

Waauw, wat een prachtwerk!
Groetjes
Patricia

Enny zei

Wow, super gedaan, knap werk hoor ! Groetjes Enny

Karine zei

Supermooiiii Celia, heb hem in het weekend in het echt bewonderd , heel knap gemaakt ...
Groetjes Karine

Gina Bloyaert zei

Hallo Celia,
Wat een prachtige slee heb jij gemaakt!!
Is de mal van de slee te koop die je hebt gemaakt aub.
Mvg Gina