donderdag 31 oktober 2013

Halloween Apothecary

When witches go riding,
and black cats are seen,
the moon laughs and whispers,
‘tis near Halloween.

 
Ah Halloween, toch een geweldige feestdag, alleen al voor de decoraties (zolang er maar geen meerpotige griezels tussen zitten! hihi)
Ah Halloween, a great holiday, if nothing else for the decorations (as long as there are no creepy crawlies among them LOL)
 
Vorig jaar heb ik veel plezier beleefd aan m'n Halloween Dungeon en mini album, maar zodra het af was begon het alweer te kriebelen om aan iets nieuws te beginnen.
Last year I had lots of fun with my Halloween Dungeon and mini album, but as soon as it was finished, it began to itch to start something new.
 
In het voorjaar begin ik al plannen te maken voor m'n volgend Halloween projekt: plannetjes tekenen, berekeningen maken (hoe groot moet het zijn? hoe diep? hoeveel vakjes?...) dingen op te zoeken, accessoires bij elkaar te zoeken (probeer in April maar eens uit te leggen in de winkel dat je de lege flesjes niet nodig hebt voor in de keuken of zo maar wel voor Halloween!) Dat is al een groot deel van de voorpret, het eigenlijke plezier begint dan in mijn vakantie, tijdens een hittegolf of zo, en dan gaat mijn fantasie in de hoogste versnelling en dan krijg je zoiets als dit: Een Halloween Apothecary
 
I start making plans for my next Halloween project sometime in the spring: I draw plans, calculate everything (what size? how deep? how many drawers? ...) I look things up, start collecting the accessories (try explaining in April that those empty bottles you're looking for or not for the kitchen but for Halloween!) Those preperations are part of all the fun, the real thing starts in my vacation, mostly during a heatwave of some sorts, and then my brain goes in overdrive and I come up with something like this: A Halloween Apothecary.

 
Deze kast heb ik zelf ontworpen en is helemaal gemaakt uit chipboard en cardstock met heel wat Scor-tape, er komt geen hout aan te pas, maar geloof me, ze zal niet direkt uit elkaar vallen!
This cupboard was designed by me and  is completly made out of chipboard and cardstock, held together with lots of Scor-tape, not a piece of wood in sight and belief me, it won't fall apart any time soon!

 
Onderaan zit een schuif met daarin een Potions album.
At the bottom is a big drawer with a Potions album.

 
En natuurlijk heb ik er ook lichtjes in verwerkt, zodat het nog griezeliger is en de flesjes met hun inhoud nog beter naar voor komen. De schuifjes zijn ook aangepast met niet alleen een labelpull om ze open te doen, maar ook met enkele metalen Halloween figuren van Tim Holtz.
Ofcourse I just had to incorporate some lights, so it is even more spookier and you can see the content of the bottles clearer. The small drawers are also Halloween themed, with a labelpull and a metal Halloween figurine from Tm Holtz.

 
Veel werk maar oh zo leuk: de juiste inhoud zoeken bij de juiste labels!
Lots of work, but oh so much fun: finding the right content for the right labels!

 
Wormen, schedels, beentjes, ......
Worms, skulls, bones, .....

 
Een flesje met Graveyard dust, een label erop en de fles verder versieren met een skelet en een raaf om het helemaal af te maken.
A bottle of Graveyard dust, a label, and to decorate the bottle even further: a skeleton and a crow to finish it off.
 
Dit was zooo leuk om te maken ! Ik was zelfs al aan het overwegen om een versie te maken die het hele jaar kan blijven staan, misschien zelfs voor m'n inkflesjes e.d. of een soort Vintage kastje, .... ideeën genoeg, maar tijd?!
This was soooo much fun to make! I'm even considering making a new one that can stay in sight for the whole year through, maybe for my inkbottles, or some sort of Vintage cupboard, ..... lots of ideas, but where do I find the time?!
 
Nu plannen maken voor volgend jaar, het zal moeilijk worden om nog zoiets uit te vinden.
Now I have to start plans for next year, but it will be hard to create something new.
 
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
I'm curious to hear what you all think of this
 
Happy Halloween !!
 
Inge
 




4 opmerkingen:

Veerle - A colored mind zei

Ik vind het een super project. Alles sluit heel mooi bij elkaar aan, en het licht maakt het helemaal af. Was vast en zeker veel werk maar het was het waard!

Enny zei

Oeh, wat een griezelkast met al die "gevaarlijke" flesjes, maar prachtig gemaakt Inge ! Super uitvoering, ja, ik ben benieuwd hoe je dat volgend jaar gaat overtreffen ! Groetjes Enny

Crealin zei

Superknap Inge! Ik denk niet dat velen je dit na zullen doen. Ik kan goed geloven dat hier heel wat voorbereiding aan vooraf is gegaan maar het mag gezien worden.

Fijn weekend,

Lins

Karine zei

Hoi Inge, een heel knap projectje heb je hier gemaakt... Het is echt de moeite om hem eens in het echt te gaan bewonderen.. Superknap Inge , hoe je telkens weer van die leuke projecties bedenkt ...

Groetjes Karine